úterý 11. října 2016



Švestkový crumble

Je švestkové období, tak jsem vybrala skvělý recept, který je rychlejší než si myslíte, to znamená asi 10 minut příprava a 30 minut pečení. Po obědě je pak tou sladkou tečkou, po které Vám nebude těžko. Přidáte si na talířek minimálně ještě jednou!


Tento dezert znám od mojí babičky, bohužel jsem nevěděla, jak se přesně připravuje. Po letech jsem ho najednou uviděla na blogu „Laskominy od Mariny“. Marina recept připravovala s makovou zmrzlinou. Já jsem udělala změnu a připravila jsem k této dobrotě tvaroh, který se k němu ohromně hodí.
A jak Marina píše „Nenechte se odradit, tím co je na talíři, není to moc fotogenický a estetický moučník, ale opravdu stojí za to“.


Suroviny na švestkový crumble
300 g švestek
10 g třtinového cukru
60 g másla
50 g hrubé mouky
50 g mandlových lupínků
50 g moučkového cukru
trochu másla na vymazání


Švestky omyjeme, rozkrojíme na polovinu, vypeckujeme a promícháme s třtinovým cukrem. Švestky rozložíme na dno zapékací misky o průměru cca 15 cm vymazané trochou másla.

Všechny zbývající suroviny společně zpracujeme na drobenku, tou posypeme švestky v zapékací misce. Pečeme 30 minut v troubě vyhřáté na 180°C.

Po upečení necháme 10 minut odstát a ihned podáváme.

S čím budete podávat? To je na vás.

Hodí se: šlehačka, tvaroh, vanilková zmrzlina.

Já podávám klasiku: tvaroh smíchaný s cukrem, vanilkou a zakysanou smetanou (kdo chce méně tučnou přílohu může místo smetany přidat mléko).

Napište, zda máte jiný nápad na přílohu...

Dobrou chuť!
Olga




2 komentáře:

  1. Zní to lákavě :-) tak to musím vyzkoušet! Děkuji za recept a přeji více takových nápadů :-)

    M.J.

    OdpovědětVymazat
  2. ještě jeden pokus Fíbí :-D zdravím !!!

    OdpovědětVymazat